ورود کاربران

برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از حضرت موسي

برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از حضرت موسي

آن سيده‏ي نسوان با موسي بن عمران عليه‏السلام اگر حضرت موسي معجزات زاهره داشت آن مخدره کرامات باهره داشت که نبذه از آن بعد ازين ذکر خواهد شد.

اگر بر حضرت موسي من و سلوي نازل شد از دعاي حضرت فاطمه مائده آسماني مکرر نازل شد.

اگر بر حضرت موسي در زمان مديدي توريه نازل شد بر حضرت فاطمه‏ي در زمان اندک سه برابر قرآن مجيد مصحف نازل گرديد.

اگر حضرت موسي را عصا از بادام تلخ دادند بفاطمه زهراء شجره طوبيمرحمت کردند.

اگر جناب موسي را بمفاد اني اخترتک در آن زمان از همه مردان اختيار نمود جناب فاطمه را بمفاد ان الله اصطفاک از همه زنان اولين و آخرين برگزيد.

اگر جناب موسي بکوه طور براي مناجات مي‏رفت فاطمه‏ي در بيت وحي و نبوت در محراب عبادت چندان قيام بوظايف بندگي نمود که قدمهاي مبارکش ورم کرد قامت في محرابها حتي نورمت قدماها

اگر در در طور سينا پس از تجلي حق نوري در جبين موسي عليه‏السلام ساطع گرديد فاطمه‏ي زهراء در صبح و ظهر و عصر انواري خاصه بالوان مختلف هميشه درخشنده بود.

اگر حضرت موسي در ايام حمل و پس از ولادت و ايام رضاع معجزات و خارق عادات ظاهر گرديد همچنين از فاطمه زهرا چنانچه پاره‏اي از آنها بعداد اين بيايد

اگر حضرت موسي عصا و يد و بيضا و آيات تسعه داشت فاطمه‏ي زهراء حضرت اميرالمؤمنين و امام حسن و امام حسين و نه نفر آيات تسعه الهية از صلب مطهر فرزندش جناب امام حسين عليه‏السلام داشت علاوه از شجرة نبوت محمدية

اگر موسي دريا را شکافت باسم فاطمه و پدر فاطمه و شوهر فاطمه و دو فرزندان فاطمه‏ي شکافته شد ولي حضرت موسي را کجا دو فرزندي مانند حسن و حسين و پدري چون رسول خدا و مادري چون خديجه کبري ميسر شد موسي را کجا در فرداي قيامت امر شفاعت باو مي‏شود محبت آل موسي و هارون بر بني‏اسرائيل فرض و واجب نشد ولي بمنطوق قل لااسئلکم عليه اجرا الا المودة في القربي محبت آل فاطمه بر امت مرحومه فرض شد براي آل موسي و هارون در مال بني‏اسرائيل خمسي قرار داده نشد بخلاف ذريه‏ي فاطمه، حضرت موسي و سائر انبياء الوالعزم روي حاجت هميشه بسوي اين بزرگوار داشته‏اند و نجاة از مهالک را از توسل بايشان مي‏خواسته‏اند و اخبار التجاء حضرت موسي بدين خانواده بسيار است.

رياحين الشريعه / ص 109 تا 111

برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از حضرت عيسي

برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از حضرت عيسي

 

اگر حضرت عيسي از نفخه‏ي روح الامين خلق شد گذشت که فاطمه‏ي زهرا از نورپروردگار و ميوه بهشت خلق شد.

و اگر حضرت عيسي در رحم مادر و در گهواره تکلم کرد کذلک عصمت کبري فاطمه‏ي زهرا (ع)

و اگر عيسي را خداوند متعال در قرآن مبارک خواند فاطمه را در اسفار انجيل مبارکه‏اش ناميد و او را مژده داد بکثرت نسل و ذريه‏اش و اخبار فرمود از شهادت دو فرخ او

و اگر عيسي اخبار از اکل و ذخائر مردم مي‏داد فاطمه از علم ما کان و ما يکون خبار مي‏فرمود

و اگر عيسي مادرش مريم بر امهات انبياء مزيت داشت و در شرافت و عظمت کسي با او هم ترازو نشد همچنين فاطمه‏ي زهرا که هيچ يک از زنان عالم شرف و فضل و علو قدر و سمو مقام ام‏المؤمنين خديجه کبري را ندارند مريم براي خديجه کبري قابلگي کرد و همچنين براي فاطمه زهرا در ولادت حضرت حسين مخدوم از خادم اشرف است و خود عيسي در آخرالزمان اقتدا بفرزند برومندش حجةبن الحسن عليه‏السلام مي‏نمايد و در خدمت گذاري او افتخار نمايد بالجمله مزاياي ديگري هم هست که اين بانوي عظمي با انبياء عظام دارد صاحب (خصايص فاطميه) بعد از آنچه را که در تساوي آن مخدره سروده با انبياء عظام خصيصه‏اي منعقد کرده در تساوي آن مخدره با رسول خدا و علي مرتضي دو فرزندش حسن و حسين و بعد خصيصه‏اي منعقد کرده است که آيا امام حسن و امام حسين افضل‏اند يا فاطمه ولي بنده عرض مي‏کنم ما را واجب نمي‏کند که تحقيق در اين مطلب بنمائيم قدر مسلم همه يک نور واحد باشند و در حديث است اولنا محمد و آخرنا محمد کلنا محمد و نيز فرمودند علم آخر هم من عند اولهم و لايکون آخر هم اعلم من اولهم و منقول از (عوالم العلوم) است که حضرت رسول فرمود خير هذه الامه من بعدي علي ابن ابي‏طالب و فاطمه والحسن والحسين عليهم‏السلام من قال غير هذا فعليه لعنه الله بلي فاطمه زهراء سلام‏الله‏عليها ازين دائره حقه و حلقه مفرغه خارج نيست و عبارت کشف الغمه که مي‏گويد و لولا أن فاطمه سرا الهيا و معني لاهو تيا لکان لها اسوه بسائراولادها و لقاربوا منزلتها ولکن الله يصطفي من يشاء من عباده) ينبي عن مقام کريم لايصل اليه افهامنا و لاغر و لان کل شجره و مدره يذکر مناقبها في وجه الارض ناطقه و ايم الله انها الطاهره المطهره والصديقه الصادقة و انها اجل من ان يحيط بها الافکار و تصل اليها الانظار وقد ملئت من مفاخرها المشهوره صحائف الامکانيه و زينت من مآثرها المشکورة اوراق کتب الايجاد من الکمالات النفسانيه والملکات العقلانيه و ان فضائلها المرويه يرويها کل کابر من کابر و فواضلها الرحمانية يديها الاول الي الاخر فلها العز الاعلي عند اهل الاخره و الاولي و في علم الله من شرف محلها و علو قدرها قضي ما قضي و قدر ما قدر بحيث لن تنالها العقول والفکر ولها کرائم ليست لاحد من النسوه و شرائف قد اکتنفتها قبل الفطره فحازت قصبات السبق و استولت علي عرائس الفصل فاختارها الله تعالي من الانبياء والمرسلين و جعلها وليه الله و آيه الله الکبري علي العالمين فعجز الخائضون في کنه معرفتها والناس کله عن ادراک مقدارها مبعدون وانها نور علي نور من ربها.

برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از نوح نبي


برتري حضرت زهرا سلام الله عليها از نوح نبي

اگر نوح براي هلاکت قوم و خسران عاقبت ايشان گريست که ملقب بنوح شد فاطمه زهراء نيز از براي ضلات و غوايت اين امت چنان گريان بود که عالم امکان را بيت الاحزان کرد.

اگر نوح پيغمبر شيخ الانبياء ناميده شد از طول عمر و از آن احترامي فوق‏العاده يافت که در افواه والسنه مذکور است فاطمه‏ي زهراء در مدت قليله‏ي که در دنيا زيست عندالله و عند الرسول حرمتي بي پايان و فضيلتي بالمکاشفه و عيان يافت که بر اين پيغمبر سالخورده اولي العزم برتري جست

اگر نوح عليه‏السلام کشتي براي نجات خود و يارانش از غرق بساخت بالاخره کشتي نجات وي از ولايت و دوستي فاطمه‏ي پدر و شوهر و دو فرزندان فاطمه‏ي بود و حديث مسمار و احاديث توسل نوح مشهور است.

اگر حضرت نوح عليه‏السلام دعايش مستجاب شد دعاي حضرت فاطمه‏ي در دفعات عديده قرين اجابت آمد.

و اگر حضرت نوح عليه‏السلام هلاکت قوم خود را خواست و همه را بطوفان بلا داد ولي فاطمه نفرين کرد و صبر بر اذيت‏هاي اين امت کرد.

و اگر نوح را فرزندي ناخلف و کافر بود ولي فرزندان فاطمه‏ي حسن و حسين دو گوشواره عرش خداست.

رياحين الشريعه / ص 108 و 109

القاب حضرت فاطمه علیها السلام

القاب حضرت فاطمه علیها السلام

 

حضرت صدیقه طاهره علیها سلام ، نام ها و القابی دارند كه برخی آسمانی اند و از سوی پروردگار تعیین شده و بعضی از سوی برگزیدگان الهی. نام های آسمانی ، نه اسم است كه در حدیث ذیل آمده است.

امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: برای فاطمه(س) نزد خدای عزّّوجل ، نـُه اسم است:" فاطمه، صدیقه، مباركه، طاهره، زكیه، راضیه، مرضیه، محدثه، زهرا"(1)

آنچه این نام ها را برای ایشان  فضیلت قرار داده این است كه نامهای حضرتش حاكی از صفتی والاست كه در وی وجود داشته است و چون نام های دیگر افراد نیست ، كه صاحب نام از معنی نام خود هیچ بهره ای نبرده باشد.

ما در ذیل، نام ها، لقب ها و كنیه های آن حضرت را به ترتیب حروف الفبا ذكر می نماییم.

- ام الائمه: ( مادر امامان)(2)

يازده نور از نسل فاطمه در آيينه روايات

يازده نور از نسل فاطمه در آيينه روايات  

1- پيامبر اکر صلي الله عليه و آله فرمودند:

       «فاطمة بهجة قلبي و ابناءها ثمرة فؤادي ، و بعلها نور بصري ، والائمة من ولدها اُمناء  ربي و حَبله ، الممدود بينه و بين خلقه، مَن اعتصم بهم نجا و من تخلّف عنهم هوي

        فاطمه سُرور قلب من است و دو پسرش ميوه دل من ، و شوهرش نور ديدگان من ، و امامان از فرزندانش امناي پروردگار من و رشته کشيده و راه گشوده بين خدا و خلقش هستند . کسي که بدانها چنگ زند نجات يابد و کسي که از آنها تخلف جويد کارش به تباهي انجامد .

(شناخت امام راه رهايي از مرگ جاهلي ، تاليف مهدي فقيه ايماني ، ص 243 )

2- هنگامي که خديجه سلام الله عليها به فاطمه عليها سلام الله باردار شد حضرتش از داخل شکم با مادرش سخن مي گفت ... پس پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود :

       «ابشري يا خديجة ، هذه بنت جعلها الله اُمّ احد عشر من خلفائي يخرجون بعدي و بعد ابيهم

       بشارت باد تو را اي خديجه ُ اين بچه دختري باشد که خداوند او را مادر يازده نفر از خلفاي من قرار داده و پس از من و پدرشان ( علي بن ابيطالب) متصدي مقام خلافت خواهند شد .

(شناخت امام راه رهايي از مرگ جاهلي ، تاليف مهدي فقيه ايماني ، ص 243 )